Gratis øvelse og styrketest.

Markant ændring

Små ting der kan forandre din hverdag markant

At opnå en mere positiv tankegang, kan gøres med nogle helt simple øvelser, der er nemme at implementere i hverdagen. Spørgsmålet er om dit ønske er stort nok, for hvis det er det, ja så kan du starte lige her.

Rigtig god fornøjelse.

Trivsel og glæde i hverdagen

Ved denne simple øvelse kan du højne din trivsel med op til 30 % og trivslen kan spores i din hjerne i op til 6 måneder, efter at du har udført den i blot 14 dage.

  • Hver dag, i 14 dage nedskriver du 3 gode ting/oplevelser som du har haft. Skriv dem eventuelt i en notes bog lige inden du skal sove.
  • Det er vigtig at det er tre nye ting du finder hver dag, så du udvider de områder der gør dig glad.
  • Du kan evt. udvide øvelsen ved også at nedskrive hvad du er særligt taknemmelig ved med dine 3 gode ting, som du har valgt.

Alene det, at holde fokus rettet mod positive oplevelser har endnu en positiv side, nemlig at du træner din hjerne i at tænke mere positivt og når du gør det, vil du mere naturligt have fokus rettet mod de gode oplevelser i din hverdag.

En øvelse fra Lind & Dahl

Gratis styrketest

I vores bog, Din vej i job, med Positiv Psykologi, under kapitlet Styrker og Kvaliteter, henviser vi til en gratis styrketest. Testen er udviklet af blandt andre den amerikanske Psykolog og Forfatter Martin Seligman, der betragtes som ophavsmand til Positiv Psykologi.

Du kan tage testen gratis ved at følge dette link: Viacharacter.org

Hvis du vil vide mere omkring dine styrker og hvordan du målrettet kan arbejde med styrke områder, eller have en udvidet styrketest, så kontakt os på mail eller telefon.